Μπορούν όλοι να μάθουν να τραγουδούν;

Η ικανότητα στη μάθηση του οποιουδήποτε αντικειμένου, πολύ δε περισσότερο μιας τέχνης, έχει πολλές παραμέτρους που θα πρέπει να πληρούνται.

Ίσως το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να μας απασχολήσει είναι η «βάση» την οποία έχουμε. Ίσως ο όρος βάση να είναι ευρύτερα γνωστός ως ταλέντο, η ικανότητα κατανόησης, ή ίσως παιδεία (στην συγκεκριμένη περίπτωση μουσική παιδεία). Κατά πόσο στο learn to singσπίτι μας είχαμε από μικρή ηλικία, μουσικά ακούσματα, κατά πόσο αυτά τα ακούσματα ήταν κάποιας ποιότητας, και εν τέλει σε τί βαθμό το έμφυτο ταλέντο μας, μας επέτρεψε να τα επεξεργαστούμε και απορροφήσουμε.

Σημαντικός επίσης παράγοντας είναι η ειλικρίνεια με τον εαυτό μας και ο υψηλός βαθμός αυτογνωσίας. Εάν για τον οποιοδήποτε λόγο η μουσική και το τραγούδι έχουν υψηλή θέση στις επιθυμίες μας, αλλά όχι στην λίστα με τα ταλέντα μας, πρέπει να το αναγνωρίζουμε και να προσεγγίζουμε το τραγούδι ως μέσο ακουστικής απόλαυσης, παρά ως μέσο προσωπικής μας έκφρασης, πολύ δε περισσότερο απώτερης επαγγελματικής ενασχόλησης.

Όταν λοιπόν υπάρχει καλή βάση, όταν το ταλέντο είναι υπαρκτό, μπορεί πραγματικά κάποιος να εισχωρήσει περισσότερο στην βάση που είναι το γνωστικό αντικείμενο της μουσικής για να δομήσει το ταλέντο του, πριν περάσει στο τραγούδι. Ακόμη κι αν δεν μπορέσει κάποιος ποτέ να μάθει να τραγουδάει, είναι εύκολο να μάθει να παίζει διαδικτυακά παιχνίδια, επισκεπτόμενος μια από τις κορυφαίες και πιο γνωστές ιστοσελίδες του είδους, το SpinPalace. Πρόκειται για ένα αδειοδοτημένο και νόμιμο καζίνο, που προτείνει περισσότερα από τετρακόσια πενήντα παιχνίδια, εύκολα στη χρήση τους και με μεγάλα μπόνους.

Ακόμη όμως και άτομα με έμφυτο ταλέντο στο τραγούδι, μπορεί να μην φτάσουν στο ύψιστο βαθμό ολοκλήρωσης της ικανότητάς τους ως τραγουδιστές, εάν δεν δουλέψουν επάνω στο κομμάτι της μουσικής. Το τραγούδι, ο συνδυασμός λόγου και μουσικής, όπως και να το κάνουμε είναι το δεύτερο επίπεδο, μετά την δημιουργία και ύπαρξη της μουσικής βάσης.

Δυστυχώς στις ημέρες μας, ο γρήγορος ρυθμός με τον οποίο κινείται η εμπορική βιομηχανία του τραγουδιού, έχει προκρίνει «βιομηχανοποιημένους» τρόπους παραγωγής τραγουδιστών. Τα λεγόμενα «talent shows» που γεμίζουν τις τηλεοπτικές οθόνες και μας προκρίνουν «άγουρα» ταλέντα, έχουν προσπεράσει το βασικό και απαραίτητο στάδιο της μουσικής επιμόρφωσης. Μόνοι οι καλλιτέχνες, αφού «πέσουν στα βαθιά» εντοπίζουν, ανάλογα με το βαθμό ανησυχίας και ωριμότητας του καθενός, τα ελλείματά τους και προστρέχουν στη μουσική επιμόρφωση. Αυτή όμως είναι η μειοψηφία.