Οι τελευταίες εξελίξεις στη Μουσική

development in music

Η μουσική στις ημέρες μας δεν είναι πλέον η ρομαντική βιομηχανία παραγωγής τραγουδιών και μουσικών συνθέσεων που ενδεχομένως να ήταν παλαιότερα. Και μόνο ο συνδυασμός του «ρομαντική» και «βιομηχανία» δείχνει το άτοπο της σχέσης.

Η μουσική λοιπόν διέπεται όλο και πιο πολύ από τους κανόνες και τους φορείς του μοντέρνου μάρκετινγκ. Μάνατζερς μπορεί να καθορίζουν περισσότερο και από τους ίδιους τους δημιουργούς την κατεύθυνση της έμπνευσης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ο καλλιτέχνης είναι «το μέσο» και η μουσική του σύνθεση «το προϊόν».

Έχοντας εστιάσει στα παραπάνω, η αναφορά στις νέες μουσικές εξελίξεις θα ήταν ανάλογη:

  • Η δυναμική έως και θεμελιώδης παρουσία των πολυεθνικών «μαρκών» στο μάρκετινγκ των μουσικών δημιουργών θα ενταθεί ακόμη περισσότερο και θα καθορίζει το τύπο και την κατεύθυνση της δημιουργίας. Δεν είναι τυχαίο πως ειδικά στην αμερικανική μουσική σκηνή, πολλοί από του καλλιτέχνες της «χάουζ» ή «Rnb» μουσικής, σπονσοράρονται, ως αθλητικοί αστέρες, από εταιρίες όπως η NIKE ή η Adidas, οι οποίες προσβλέπουν στον προσεταιρισμό του όγκου των θαυμαστών τους.
  • Ενώ τα μεγάλα ονόματα είναι αυτά που φέρνουν τις πωλήσεις στον μουσικό χώρο, οι εταιρίες προωθήσεως το βρίσκουν ιδιαίτερα πιο συμφέρον να προωθούν σε πολύ συχνή βάση ολοένα και νέα ταλέντα, καθώς τους είναι πιο οικονομικό να επενδύσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ επάνω τους. Η συνεχής, επί δεκαετίες, στήριξη και επανατροφοδότηση των ανά τον κόσμο «τάλεντ σόουζ», όπως το «X Factor», είναι μια απόδειξη αυτού ακριβώς του πράγματος.
  • Η επικράτηση της ηλεκτρονικής μουσικής σε σχέση με την ποπ. Η κλασσική με την έννοια ποπ, σε αριθμό καλλιτεχνών στις πρώτες εμπορικές θέσεις, αλλά και σε όγκο πωλήσεων χάνει συνεχώς έδαφος από την ηλεκτρονική μουσική. Λογικό εάν φανταστεί κανείς και τα κανάλια διανομής των μουσικών δημιουργιών στις ημέρες μας που δεν είναι άλλο από το γνωστό σε όλους μας ηλεκτρονικό «streaming».

Όλα τα παραπάνω εξηγούν σε μεγάλο βαθμό το γεγονός πως ακόμη και στις ημέρες μας ακούγονται μουσικές συνθέσεις περασμένων εποχών και δεκαετιών. Ασχέτως με το κίνητρο ή την αιτία δημιουργίας μιας σύνθεσης, ο καλλιτέχνης οφείλει να είναι δημιουργικός και όχι απλός διεκπεραιωτής.